Instagram 2

petek, 31. december 2010

Ribje oko malo drugače

Fotkanje s fisheyem je praviloma zabavna reč in največkrat pri tem tudi ostane. Zato je večina mnenja, da se ta objektiv uporablja bolj poredko, na vsake kvatre sem ter tja. A zadeva zna biti veliko zanimivejša, predvsem za pokrajinske fotografe. Za Photoshop je na voljo dodatek, ki sliši na ime Fisheye-Hemi. Zadeva je zelo poceni in naredi fotke drugačne. Tisti prvi učinek ribjega očesa izniči, a določene ukrivljenosti še vedno pusti in večina slike ostane nedotaknjena. Spodaj pa nekaj primerov, prva fotka original, druga popravljena. Pa še to, najbolj poceni fisheye ima ... Sony, adapter za NEX 16mm objektiv. Dela dovolj dobro, priporočam le zapiranje zaslonke na f5,6, drugače zna biti kateri od skrajnih robov rahlo meglen.







 


sreda, 29. december 2010

ponedeljek, 27. december 2010

Božično kosilo

Večerja je šla prehitro mimo, zatorej le kosilo. Ribje.

Začelo se je s krompirjem, porom in koromačem. Malo polito z oljčnim oljem, rahlo posoljeno in dodano malo mešanega popra.

Ko je bila osnova rahlo pečena, je prišla riba. Losos, en kos divjega in en kos rejenega. Divji ima veliko boljši okus, rejen zna biti masten.

 Za konec še školjke. Polizano, oblizano. Sedaj pa kile zgubljat.

nedelja, 26. december 2010

Nedeljsko branje - Novo leto

Ne vem, bi bil še eden od mnogih, ki vam želi srečno, veselo, zdravo, polno dobrih fotk Novo leto zato le - imejte se lepo!

petek, 24. december 2010

sreda, 22. december 2010

Orkester Mandolina

Tako je pa izgledal novoletni koncert orkestra Mandolina. Samo košček, nisem hotel preveč motiti ostalih.

ponedeljek, 20. december 2010

Izštekani N'toko

V studiu tišina, razen med pogovorom in petjem, vse ostalo direktno v režijo in na radijske valove. N'toko je ... preprosto N'toko, provokativni teksti, dobra glasba. In če ste zamudili oddajo, jo lahko poslušate tukaj.












nedelja, 19. december 2010

Nedeljsko branje - moj drugi Sony

Če sem čisto natančen, pravzaprav tretji, ampak ker štejem le fotoaparate, drugi. Prvi je bil R1, legendaren fotoaparat, ki ga je Sony splavil iz čistega obupa, saj so ga takrat vsi ostali prehitevali z DSLRji po levi in desni. No, kmalu potem je prevzel fotografski del Konica-Minolte in ostalo je zgodovina. Da se vrnem k R1, sicer velik fotoaparat, a imel je krasen objektiv, od 24 do 120mm, čisto spodobno zaslonko, enako tipalo, kot Nikon D2X, odlično postavljen LCD (na vrhu fotoaparata) in praktično neslišno delovanje. Da o spodobni kvaliteti fotografije niti ne govorim. Ampak tisto, za kar je meni prišel prav, je bilo ravno tiho delovanje. Lahko sem stal poleg snemalca in fotografiral, paziti sem moral le to, da mu nisem bil v napoto. Seveda nobena stvar ni brez napak, glavna pri R1 je bila le tri zaporedne posnetke. Potem je fotoaparat mlel, mlel in mlel. Če si prestavil v RAW, še trikrat dlje, saj je bila sama datoteka velika 20MB. Ne glede na hitrost pomnilniške kartice, pretok je bil pač počasen, kot pri Canonu 300D. Drugi Sony je novinec, no, skoraj. NEX-3, v Big Bangu ga skupaj s 16mm objektivom dobite za borih 299€, boljše cene na stari celini nisem našel, povsod drugje je krepko dražji. Kako je to fantom uspelo, ne vem, me niti ne zanima. Sam objektiv je skoraj 2/3 cene fotoaparata, tako da je že s te plati spodoben nakup. Pri drugih proizvajalcih pa zna primerljiv kot (24mm na Leica formatu) stati še veliko več. Torej, zakaj ne bi kupil kompleta, ki zasede morda malce več prostora, kot sam objektiv pri drugih proizvajalcih? NEX-3 je krasen fotoaparat, ki v celoti poseka R1, slednji ga prekaša le pri glasnosti, NEX je namreč prav nesramno glasen. Je to fotoaparat, ki se splača imeti? V tem trenutku ima odlično razmerje cena/zmogljivost in če veš, kako izkoristiti široki kot, ni kaj razmišljat.

sobota, 18. december 2010

Izštekani N'toko, vaja

Pravzaprav je tako izgledal celotni koncert, sem ter tja kitari ter N'tokovo petje. tisto pravo je bilo preko radijskih valov.

četrtek, 16. december 2010

nedelja, 12. december 2010

Nedeljsko branje - MEDIJ SEM!

Blogam, blogaš, ok, o tem sem že pisal. Gremo tokrat po drugi poti. Kaj sploh je blog? Izlivanje misli, fotk, ali časopis v elektronski obliki? Je medij o tem ni dvoma, drugo vprašanje je, kako pomemben? Dosega druge elektronske medije ali je bolj postranskega pomena? Nekdo je pred časom napisal, da tisti, ki jih ne plačujejo medijske hiše, pišejo bloge. Kaj pa fotografi? Pravzaprav dobro poznam le enega uspešnega blogerja, Mira Majcna, ki že nekaj časa ni osvežil svojega bloga. Nima časa zanj, dela na polno. Verjetno je z drugimi tudi podobno, čeprav Joe McNally pridno piše (ali pa njegova žena) in še kateri drug svetovno znani fotograf. Skratka, če si resen, za blog ostane bolj malo časa in v našem, fotografskem primeru to pomeni, da blogamo predvsem amaterji. Seveda izjeme potrjujejo pravila, Borut Peterlin, hvalabogu, da je v ZSFB druščini! Ker smo večinoma amaterji, je tudi doseg temu primeren, moja statistika recimo pravi okoli 3.000 obiskov na mesec z dvema tedenskima objavama. Marsikdo dosega krepko več, a še vedno je to kaplja v morje v primerjavi s 24ur.com in podobnimi stranmi. Blogerji smo torej bolj ali manj stisnjeni na obrobje, kar pomeni, da je temu primerna tudi zainteresiranost organizatorjev za oddajo press kart. In tukaj jim dajem prav. Če bi dali vsakemu, ki ima na svoji strani recimo 10.000 obiskovalcev mesečno, bi hitro z zastonjkarji zapolnili celo dvorano, morda ne Tivolske, kakšno manjšo pa brez težav. Da o XXX radijskih postajah, časopisih, televizijah in resnejših spletnih strani niti ne govorim. Vedno se najde kdo, ki bi rad šel zastonj na koncert in fotografiral v prvih vrstah med fotografi, ki morajo v uredništvo dostaviti spodobne fotke dogodka. Stari mački mirno pohodijo novince, kar je edino prav, a že dejstvo, da so slednji tam in povzročajo gnečo, je moteče. Smo blogerji upravičeni do pokrivanja večjih dogodkov? Če je milost božja, potem ja, v drugem primeru pa več sreče prihodnjič. In brez zamere do organizatorjev, naj se v prvih vrstah rinejo tisti, ki od tega živijo oziroma so plačani za to delo.