Nedeljsko branje - 5 minut slave

Ne bom lagal, vedno sem si želel biti znan fotograf. Vsaj tako, kot Arne Hodalič, če ne Steve McCurry. Ampak dvomim, da mi bo kdaj uspelo, čeprav z dosti dela ... kajpaveš, kje te sreča čaka :). Še več, tudi na fotografskih portalih nisem najbolj uspešen, ampak tukaj se lahko tolažim vsaj s tem, da me ne razumejo. Ok, to je že druga zgodba, ki je ne bom sedaj odpiral, ampak za začetek poglejmo, katere fotke so med bolj uspešnimi - lepe pokrajine, živali, makro. To potegne, to dobi praviloma veliko pozitivnih glasov. Zakaj? Ker je hitro dosegljiv tudi začetnikom in ker večino ljudi take fotke premamijo. Ampak tukaj pride do problema. Kakorkoli obračaš, dobro fotko je težko narediti. Ali je potrebno več znanja, potrpljenja, biti na pravem mestu ob pravem času, skratka ni tako enostavno. Pri tem nekateri uberejo zanimive bližnjice in se prično kititi s tujim perjem. Ne bom se trudil razumeti, ker mi ni čisto jasno zakaj, ampak to se dogaja. Prvi, ki mi je to v Sloveniji omenil, je bil Marko Petrič. Potožil je, da je njegova fotografija dobila nagrado za najboljšo na enem portalu, problem je bil le en, pod njo ni bil podpisan on, ampak nekdo drug. Najprej si rečeš, ok, Azijci, ampak dogaja se tudi v Sloveniji. Na Facebooku je član skupine Totifoto opozoril na nenavadno podobnost fotografij, ki so bile objavljene pri enem od uporabnikov tega portala in enim drugim posnetkom na nekem nemškem portalu. Niti podroben pogled ni potreben, razlika med obema je le v tem, da je ta na Facebooku oziroma portalu malo obrezana, da se ne vidi podpisa originalnega avtorja. A tu se zadeva ne ustavi, ne le pri enem posnetku, ampak celi vrsti. Isti "avtor" je te fotografije dal tudi na portal Slo-Foto, kjer je ena izmed njih celo postala posnetek tedna. Lastnik portala ni dolgo razmišljal, ko se mu "avtor" ni oglasil, je preprosto ukinil njegovo uporabniško ime in zbrisal vse njegove posnetke. To še ni vse, zanimivi so predvsem komentarji na Facebooku. Je morda šlo za socialni eksperiment? Dvomim, čeprav se lahko za tem vedno skriješ. Prej bi rekel, da je šlo za iskanje 5 minut slave, kar mu je pravzaprav tudi uspelo. Žal v negativnem smislu.
In preden začnete sami razmišljat v tej smeri, dobro razmislite. Ne boste zgubili le Facebook prijateljev, lahko tudi kakšnega pravega, predvsem pa vam nikoli več nihče ne bo verjel, da znate narediti dober posnetek. Čeprav ga boste.



Komentarji

  1. pa pravijo da se to ne dogaja... in govorijo, da watermark pokvari fotografijo... watermark lepo na sredino fotografije pa ne bo takih neumnosti! sem prebral tudi na skupini na fb in se mi celotna zadeva zdi precej idiotska, da bi šlo za 'raziskavo' itd. ljudje nimajo več spoštovanja do tistih, ki se trudijo/mo!

    OdgovoriIzbriši
  2. sej watermark je gor, ampak je čist majhen levo spodaj (pri veverici)

    OdgovoriIzbriši
  3. Glede vodnega žiga bom tako rekel, mene pri ogledu fotk moti. Če je diskreten, ok, če pa ne veš več, ali gledaš vodni žig ali fotko, se pa sprašujem o njegovem namenu.

    OdgovoriIzbriši
  4. Objavljat fotke velike 600 pikslov, pa bo mir. Alpa tok slabe, da jih noben nau hot (:

    Sicer pa Alan, saj si znan fotograf, se mi zdi, da nas kar nekaj spremlja tvoj blohec. Če hočeš bit pa kot Arne oz. Steve, se pa odpelji na drug konec sveta alpa nekam, kjer je drugačna kultura kot pri nas.

    OdgovoriIzbriši
  5. delo fotografa postaja crowdsourcano. Profesionalcem se jemlje vrednost s strani (sebe še za amaterja ne štejem, ker nisem 0 posebnega) . Ravno multimedijska sposbnost družabnih medijev dela fotografijo oropano za svojo vrednost in fotografija postaja le še del natečajev, ki so osnova za povečano obiskanost njihovih profilov na družbenih omrežjih, ter promocijo blagovne znamke. Tore so del PR akcij.

    OdgovoriIzbriši
  6. Alan pa saj te imamo za mojstra sam si kriv, da praktično vse poznaš,ki tako mislimo, kaj pa ne fotografiraš flanc.....no saj jih samo barvne moraš. oziroma kaj ni dovolj da poznaš Arneta, saj ti že zaradi tega verjetno kdo v rit leze. če ne pa si daj delat majico z napisom "jaz poznam Arneta". Ali pa si damo za hec delati majice en az drugega da se malo promoviramo. Na moji bo napis "Jaz poznam Alana" :)
    Kar se tiče onega mojstra...hja najprej ne razumem zakaj bi se družil z nekom zato ker dela dobre fotografije. Me baš briga tud če kvačkaš namesto tega. :)
    Vodni tisk....jaz sem proti temu. Ja, vem, meni je lahko ker mi nihče noče ukrasti fotk. Še če bi sam označil da je neka moja fotka od koga drugega bi me siromak bržkone šel tožit za uničeno osebno podobo al kako se že to reče. :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Fantje, vi ne razumete mojega ega :))). Jaz sem tako kot Zdenko proti vodnemu žigu, me zmoti. Tako pač je. Jure, delno imaš prav, ampak če pogledaš kvaliteto fotografij, vidiš da je na teh natečajih krepko padla.

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave