Nedeljsko branje - Sveti trije kralji

Malo drugačni Sveti trije kralji, Sony NEX7, Fujifilm X-Pro1 in Olympus E-M5. Ja, brezzrcalci. Tema, ki je pri meni tako dolga, kot jara kača. Zakaj ti trije, je verjetno hitro jasno. Predstavljajo najboljše, kar ti proizvajalci v tem trenutku imajo v svojem prodajnem programu. In vsak ima svoje pluse ter minuse. Skupna točka - elektronsko iskalo.
Kar se mene tiče, sem optično iskalo pred tremi leti pokopal. Me več ne zanima. Elektronsko z vsaj 1,5 milijona točk lepo zadosti mojim potrebam. Zaradi tega sem tudi pri kratkem opisu Fujifilma X-Pro1 razburjal čez optično iskalo, ki je pravzaprav le podražilo sam fotoaparat. Načeloma gre tudi brez elektronskega iskala, a je kar nekaj situacij, ko slednje pride prekleto prav. Vprašanje, zakaj bi izbral enega izmed teh fotičev, sem že nekajkrat obdelal. Olympus ima odlično zalogo objektivov, Sony se ponaša z ločljivostjo tako iskala kot fotoaparata ter združljivostjo s starimi objektivi (z adapterjem), Fujifilm ima odlično kvaliteto slike in dobro izbrane oziroma premišljene objektive, a najmanj v primerjavi s prvima dvema. Skratka, trije spodobni fotoaparati s svojimi prednostmi in slabostmi. Sedaj, ko več uporabljam E-M5 lahko rečem, da je bila odločitev pravilna. Kar me je najbolj morilo, kvaliteta slike, je šlo navgor. Ok, še vedno korak, dva za Fujijem, ampak Sonyu pa čisto resno diha za ovratnik, vsaj kar se šuma tiče. NEX7 ... fotoaparat, ki mu pravzaprav manjkajo dobri originalni objektivi. Ok, ima 24tko in 50tko, na širokem kotu je pa čisto bos. Na srečo ima Sony odlično urejeno ročno ostrenje, kar pomeni, da brez težav uporabljaš tako rekoč vse klasične objektive. To je en velik plus, če imaš recimo kolekcijo Leicinih objektivov. Ali Voigtlanderjev. Ali Zeissov. Fujifilm X-Pro1 je zadnji prišlek. Mene je presenetilo, da so se odločili za svoj bajonet. Mar bi uporabili tega iz micro 4/3, saj sta si prekleto podobna in bi lahko bila združljiva. Si predstavljate to? Vzel bi micro 4/3 objektiv in bi lahko imel več razmerij stranice, tako kot ima to rešeno Panasonic GH2. In potem bi dal gor APS-C objektiv .... skratka, hudo zanimiva ideja. Če bi Fujifilm to naredil, bi že stal pri njih v vrsti. Skratka trije spodobni fotiči in po moje za katerega koli od te trojice se odločiš, ne ustreliš mimo. Le prej moraš razmisliti, kakšne so tvoje želje oziroma kaj pričakuješ.

Komentarji

  1. Ka pa Nikon V1? :D hehe, šalim se.

    Sem danes pošlatal xpro-1, pa se mi zdi ful velik za brezzrcalca. Tvoj olympus že veliko bolj žepno izgleda. :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Igrače ne štejejo :P. Resno, tudi Samsunga ni vmes, pač ti trije so zaenkrat najboljše. Pri Nikonu bo treba še malo počakat z objektivi, potem pa zna postati kaj bolj resnega.

    OdgovoriIzbriši
  3. Aha. No sej, ne morem ugovarjat, to je res. In ne vem, kaj tako mečkajo. Obljubljali so veliko, upam da to tudi uresničijo. Ker majhnost senzorja ne omejuje uporabnosti aparata in kvalitete posnetih fotk. In potem bi lahko začeli debato o kvaliteti, ki je, če mene vprašaš, zelo subjektivna stvar.. :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Ja, to je res. Vsekakor najbolj pogrešam objektive pri Nikonovemu 1 sistemu. Potem zna postati zadeva resnejši tekmec.

    OdgovoriIzbriši
  5. Ja, elektronsko iskalo (ali kakršnokoli pač že), to je tisto, kar meni manjka na NEX-5. Ampak jebemosunce, skoraj jurja pa pol pa res ne dam za sedemko. :(

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave