Canon EOS M, prvič


Tisto, kar se je šušljalo nekaj let, je končno meso postalo. Canon je zadnji od velikih proizvajalcev, ki se je odločil za brezzrcalni fotič z izmenljivimi objektivi. Pri njegovi predstavitvi se mi film zavrti za nekaj let nazaj, ko je Olympus predstavil prvega PENa. Podobnost je neverjetna, dva objektiva, fiksni primerljiv s 35mm, zum pokrije 28-90mm. Ne en ne drug nima vgrajenega fleša. In oba imata podobno začetno ceno. Ok, fiksni objektiv ima boljšo zaslonko. In na dotik občutljiv zaslon.  Vse ostalo pa zelo podobno. Z eno pomembno razliko, vmes so se stvari krepko spremenile. Panasonic, Olympus, Sony, Nikon, celo Pentax. Samsung, čeprav zanj nisem čisto prepričan, kaj bi natančno rad dosegel. V istem košu kot Pentax. Skratka, brezzrcalcev je kar nekaj in če ne štejemo akcijskih cen, le tiste redne, te štartajo od slabih 500€ dalje. Canon je postavil ceno 800€, priporočeno prodajno ceno. To je prva stvar, ki me bega. Druga, ki je, komu je točno namenjen s to ceno? Začetnikom? Entuziastom? Profijem? Ko sem videl prezentacijo, da z njim merijo na široko občinstvo in ne na profije, sem se zopet vrnil na ceno. 800€ fantje, ste vi resni?
Še malo o fotiču, ker je predprodukcijski, težko povem kaj resnega, fotk ne smem pokazati niti pod razno. En majhen spoiler, klasično 18M tipalo se tudi tu dobro obnese. Najprej, zaklop. Dokaj tiha zadeva, če ga primerjam z NEXi, ki konkretno šklocnejo. Se ga sliši, a bi se dalo z njim brez težav fotkat na kakšnem koncertu klasike. Druga dobra stvar, zaslon. Ker ima fotič krepko pomanjkanje gumbov, je slednji seveda občutljiv na dotik. In to le na prste, pohvalno. Tretja stvar, 22mm objektiv z zaslonko f2. Ravno pravšnja palačinka (dragi Olympus, prosim posnemajte Canona, Panasonica in ostale ter naredite že za vraga 17mm z f1,8 zaslonko). Skratka, zanimiv fotič z napačno ceno, če mene vprašate. V trgovine ne bo prišel pred koncem septembra, kar je skoraj dva meseca časa, da si Canonove glavonje vzamejo čas za razmislek in naredijo ceno bolj ljudsko.  Profi fotič pa še pride, ta je za tipanje trga :).

Še nekaj fotk, primerjava z NEX F3 (telefonska kvaliteta)



Komentarji

  1. že dolgo se sprašujem kje je keč teh brezzrcalnih fotkičev... ni cena, velikost-majhnost, kvaliteta slike... Razsvetli me :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Težka bo :). Če mene vprašaš, sta Olympus in Panasonic šla v pravo smer, majhni fotiči, majhni objektivi, majhna teža. Nikon ... ne me spraševat. Canon in Sony sta poseben par, naredita brezrcalca, eno palačinko, da je zadeva majhna, potem pa normalno velike objektive. #FAIL z veliko, če mene vprašaš. Smisel, zakaj jaz uporabljam brezzrcalce je v velikosti in teži. Ne da se mi nosit 10kg krame, da bom naredil en posnetek, če pridem z petino teže in manj enako dobro skozi.

    OdgovoriIzbriši
  3. Ja, moram napisat nedeljsko branje na to temo ...

    OdgovoriIzbriši
  4. zame je keč, da lahko v eno malo torbo 25.5 x 21.5 x 15 cm spravim not, body, najmanj 4 objektive, fleš, mini stojalo, ena dva filtra. Pa še še najde plac za mobitel in denarnico. Skupaj izgleda manj kot toška moje babe. Ekvivalent torbe v FF ali 1.6 si težko predstavljam...

    OdgovoriIzbriši
  5. Ja, točno to. Moja torbica pokriva od 14 do 600mm s težo pod 2kg. Ali nekaj takega.

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave