Nedeljsko branje - smisel brezzrcalcev

Najprej pomembno obvestilo - v ponedeljek, prvi program radia Slovenija, od 8.00 dalje sem gost. Govoril bom o počitniški fotografiji. Baje bom moral tudi ocenjevati. To bo še zanimivo. Sedaj pa naprej.

Bom kar v prvem stavku povedal, smisel brezzrcalca je v velikosti, ne le fotiča, ampak tudi objektivov. O tem sem že kar nekaj pisal in kot kaže še nekaj bom. Namreč zemljevid brezzrcalnega sveta se v zadnjem času zopet spremenil. Kot zadnji je namreč na to področje stopil še Canon. Naredil je čisto spodoben fotič za napačno ceno, o tem sem že pisal. Bolj kot cena me je zmotila druga podrobnost, namreč velikost kit objektiva. Ne palačinke, ampak zuma. Ko sem ga prvič videl, sem iskal, če slučajno kje ne piše Sony na njemu, slednji mu je namreč zelo podoben. V prevodu to pomeni, da bodo objektivi veliki, razen če ne bo še več palačink. Kakšna bo politika, bomo še videli, zaenkrat niso nič izdali, kateri objektivi bodo naslednji. Skratka, situacija se na prvi pogled ni veliko spremenila, razen tega, da je Sony predstavil kompakta z velikim tipalom, RX100 (ja, tudi tega najdete nekaj strani nazaj), za katerega bi lahko rekel, da spreminja igro. Majhna žepna igrača, ki zmore neostrino. Na prvi pogled ne tako pomembno, a malo meša štrene ostalim brezzrcalcem. Stvari kar naenkrat niso več tako enostavne. Zakaj zna Sony narediti kompakta, ki ga daš v žep z objektivom, ki ima začetno zaslonko f1,8, ostali pa ne? Tipalo je recimo enako veliko, kot pri Nikonu 1, a slednji zmore ob večjih merah le f3,5. Ostali so še slabši, še najbližje priteda Sony in Panasonic svojima palačinkama, ki sta še pogojno za v žep, odvisno od fotiča. Je sedaj moje navdušenje nad Sonyevim novincem bolj jasno? V žepu nosiš kompakta, ki se ponaša s spodobno neostrino, delovanjem v slabih svetlobnih pogojih in še kakšno zanimivo funkcijo. Če bi stavil na kaj, da je to tisto za v levi reporterjev žep, bi rekel, da je ta mlinček. Potem pride na vrsto naveza Olympus/Panasonic in nato ostali. Oh ja, Canon G1X. Prevelik, prepočasen. Če potegnem črto, zemljevid se je spremenil. Ali bodo tudi drugi začeli s takimi kompakti (ja, zagotovo), kaj bo točno naredil Canon (čakajo odzive), bo Nikon 1 dobil kakšen nov objektiv (Fotokina), kdaj bo Panasonic GH3 (tudi Photokina) ... še kaj? Ne, to je to.

Komentarji

  1. ha zgleda da mate reporterji vecje zepe, jaz niti lx-3 nisem spravil v zep. Se pa strinjam, smisel teh majhnih aparatov je v globinski neostrini, s tem se locijo od navadnih kompaktov. Zato na svoje m43 vec kot f/2.0 zaslonke skor ne dajem. Fajn napisano ;)

    OdgovoriIzbriši
  2. Ne boš verjel, RX100 je še manjši, kot LX5. Ko ga vidiš, ne verjameš, dokler ne vidiš rezultata.

    OdgovoriIzbriši
  3. Bojan Mihalič02. avgust 2012 23:57

    Ja, saj sem tudi jaz Sony-jev uporabnik, ampak takih norij pa vseeno ne bi pisal..da se razumemo - G1 je profesionalni kompakt in ga ne gre primerjat z rx100 po ničemer. Prepočasen? V čem že? Pa tudi, če je res, v kakovosti fotografije je daleč pred Sonyjem, ki ima probleme kot vsi predhodniki s šumom že pri 800 ISO. Tu je Canon večni zmagovalec, le poglejte si teste na DPreview. Prepričan sem, da tudi njihov nov kompakt prednjači v tej pomembni lastnosti. In kljub temu, da bom tudi sam zagotovo kupil rx100, samo v vednost, Nikon je že pred dvema letoma prodajal malega odličnega P300 z objektivom 1.8-.

    OdgovoriIzbriši
  4. Bojan, koliko si res delal z G1X? Zadeva je počasna, velika in razen dobre kvalitete slike nima nobene druge kvalitete. Glede zaslonke - govorim o kompaktih in brezzrcalcih z velikimi tipali in tukaj je RX100 prvi. Ja, imaš tudi f1.4 (Panasonic LX7, Samsung EX2), ampak imata manjše tipalo. O tem govorim. Če dobim G1X še enkrat na test, bom zagotovo naredil primerjavo med obema.

    OdgovoriIzbriši
  5. Hi hi, pri tehle malčkih opažam star vzorec. Nas, ki smo že prepričani prepričaš na hitro, ostali se delijo na nekoliko užaljene ljubitelje DSLR-jev (ja pa saj jih imamo mi tudi) in tiste ki si še pri malčkih dajo luknjo v koleno vrtati za svojo firmo. :) Glede izraza "profesionalni kompakt" pa sem se skoraj uscal od smeha. A moram razložiti zakaj? Po moje da ne. :) Canon Gxx so bili vedno dobri in preveliki kompakti. Ampak so bili in so še vedno kompakti.

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave