Instagram 2

sreda, 30. maj 2012

Čakata.



nedelja, 27. maj 2012

Nedeljsko branje - 5 minut slave

Ne bom lagal, vedno sem si želel biti znan fotograf. Vsaj tako, kot Arne Hodalič, če ne Steve McCurry. Ampak dvomim, da mi bo kdaj uspelo, čeprav z dosti dela ... kajpaveš, kje te sreča čaka :). Še več, tudi na fotografskih portalih nisem najbolj uspešen, ampak tukaj se lahko tolažim vsaj s tem, da me ne razumejo. Ok, to je že druga zgodba, ki je ne bom sedaj odpiral, ampak za začetek poglejmo, katere fotke so med bolj uspešnimi - lepe pokrajine, živali, makro. To potegne, to dobi praviloma veliko pozitivnih glasov. Zakaj? Ker je hitro dosegljiv tudi začetnikom in ker večino ljudi take fotke premamijo. Ampak tukaj pride do problema. Kakorkoli obračaš, dobro fotko je težko narediti. Ali je potrebno več znanja, potrpljenja, biti na pravem mestu ob pravem času, skratka ni tako enostavno. Pri tem nekateri uberejo zanimive bližnjice in se prično kititi s tujim perjem. Ne bom se trudil razumeti, ker mi ni čisto jasno zakaj, ampak to se dogaja. Prvi, ki mi je to v Sloveniji omenil, je bil Marko Petrič. Potožil je, da je njegova fotografija dobila nagrado za najboljšo na enem portalu, problem je bil le en, pod njo ni bil podpisan on, ampak nekdo drug. Najprej si rečeš, ok, Azijci, ampak dogaja se tudi v Sloveniji. Na Facebooku je član skupine Totifoto opozoril na nenavadno podobnost fotografij, ki so bile objavljene pri enem od uporabnikov tega portala in enim drugim posnetkom na nekem nemškem portalu. Niti podroben pogled ni potreben, razlika med obema je le v tem, da je ta na Facebooku oziroma portalu malo obrezana, da se ne vidi podpisa originalnega avtorja. A tu se zadeva ne ustavi, ne le pri enem posnetku, ampak celi vrsti. Isti "avtor" je te fotografije dal tudi na portal Slo-Foto, kjer je ena izmed njih celo postala posnetek tedna. Lastnik portala ni dolgo razmišljal, ko se mu "avtor" ni oglasil, je preprosto ukinil njegovo uporabniško ime in zbrisal vse njegove posnetke. To še ni vse, zanimivi so predvsem komentarji na Facebooku. Je morda šlo za socialni eksperiment? Dvomim, čeprav se lahko za tem vedno skriješ. Prej bi rekel, da je šlo za iskanje 5 minut slave, kar mu je pravzaprav tudi uspelo. Žal v negativnem smislu.
In preden začnete sami razmišljat v tej smeri, dobro razmislite. Ne boste zgubili le Facebook prijateljev, lahko tudi kakšnega pravega, predvsem pa vam nikoli več nihče ne bo verjel, da znate narediti dober posnetek. Čeprav ga boste.



četrtek, 24. maj 2012

Fujifilm X-Pro1

Kratek bom. Fotoaparat je dober. Ni poceni, a je dober. Ima sicer par napak (vsaj zame), recimo OVF - tudi če ga ne bi bilo, EFV zamuja, avtomatsko ostrenje je počasno (obljubljajo hitrejšega, kupim), pri ročnem ostrenju vrtiš obroč kot nor. Ampak kot celota, čisto spodobna stvar. 35mm objektiv je fenomenalen, ISO čisto nor, ostrina reže, tudi na račun tipala, ki je brez AA filtra. Če se moderno izrazim, si zasluži všeček. Velik. Le še cena naj bo malo bolj ljudska.






P.S.
Dodatek za Mitjo o iskalu. Skratka, Fujifilm X-Pro1 ima prav posebno iskalo, ki je v osnovi klasično iskalo, kot ga imajo kompakti, s to razliko, da prikazuje na vidno sliko različne informacije. Na primer čas, zaslonko ter najbolj pomembno, okvir, kaj bo zajeto v sliki. Do sem vse lepo in prav. Ampak, okvir je dokaj nenatančen in zajame manj, kot bo res na posnetku. Tudi točka ostrenja ni prikazana najbolj natančno. Na srečo je isto iskalo tudi elektronsko. Zatemni sprednje steklo in imamo klasično elektronsko iskalo. Ki pa zopet ni na ravni tistega, kar recimo naredi Panasonic ali Olympus, kaj šele Sony. Ja, NEX7 ima že pravcati TV v nizki HD ločljivosti. Najbolj moti dejstvo, da slika ni tekoča in da zamuja. Moje mnenje glede tega je - brez optičnega iskala in spodobno elektronsko iskalo. Če bi recimo optično iskalo imelo podobno možnost, kot jo imajo Leice M, se pravi pomoč pri ostrenju, bi rekel super, to je to. Ker pa je le nadgrajeno iskalo iz kompaktov, ki prav nič ne pomaga pri ročnemu ostrenju, je tu bolj zaradi nostalgije kot kakšne resne uporabnosti. Ves čas, ko sem imel X-Pro1 na testu sem imel raje vklopljeno elektronsko iskalo, ki je vedno kazalo pravo sliko in globinsko neostrino, to je pa tisto, kar od iskala tudi pričakuješ. Le še bolj odzivno bi moralo biti in bi fotoaparat hitro dobil še dodatne točke. Tako. Dodatek daljši kot osnovni tekst :).

četrtek, 10. maj 2012

Olympus E-M5 video

En kratek video narejen med sopihanjem proti domu, snemano iz roke in pri hitri hoji. Kar dobro pobira tresljaje, je pa zanimivo opazovati, kaj se dogaja na robovih.



torek, 08. maj 2012

Olympus E-M5, drugič

Tako je, prva dva tedna normalne uporabe fotoaparata sta za mano in vtisi so jasnejši. Kaj je dobro in kaj je slabo. Najprej k dobremu. E-M5 je ena taka prijazna zverinica, zapakirana v relativno majhno ohišje. Začuda gre še vedno v žep  od vetrovke, tukaj se stvar ustavi. Ampak to sem že obdelal. Navdušenje nad novim stabilizatorjem, ki sicer rahlo brni kar noče splahneti. Tudi do pol sekunde z malo sreče, iz roke seveda. Iz RAW se da iztisniti krepko več, kot pokaže JPEG. Šum je do ISO 3200 čisto lepo obvadljiv in ni moteč. Ga je krepko manj, kot pri vseh prejšnim micro 4/3 fotoaparatih. Zaklop je tih, celo v rafalnem načinu. Še slabe točke ... majhni gumbi, nekatere prav preklinjaš. Za pregled fotk vedno najprej izbere LCD, za EVF moraš ročno preklopit (ali pa nisem našel prave nastavitve). Zadaj bi lahko mirno bil  vrtljiv gumb in vesela paličica ali "multi direction" gumb, kot ga ima NEX. In to je bolj ali manj to. Spodobna zadeva, ki se jo da brez težav prilagoditi lastnim potrebam. V tem trenutku zagotovo najboljši micro 4/3 fotoaparat, kar se kvalitete slike tiče. Za video zna biti GH2 še vedno boljši, čeprav zaradi vgrajenega stabilizatorja E-M5 postavlja nove standarde. Nič, fotkat dalje. Seveda še nekaj fotk, da ne bo preveč suhoparno :).

Kit objektiv 12-50, spodobna zadeva, 24mm ekvivalent.
In še blizu 100mm. Za splošno rabo ob sončnem vremenu uporabna zadeva.
Macro način ima malo krajšo goriščnico 86mm, približa skoraj 1:1.
100mm ekvivalent, brez macro načina.
ISO 3200 in 1/30s je ena možnost ...
... druga pa ISO 200 in 1/2 sekunde iz roke, 28mm. Stabilizator naj le brni, dokler tako dobro dela!

50mm f1.4, ISO 3200, 1/15s, ostrenje dela brez težav.
Iz fotoaparata pride ven to ...
... iz Lightrooma pa brez težav dobimo oblake na nebu. RAW se zelo splača uporabljat.
Še en primer preosvetljene fotke ...
... in popravljena. Lightroom zna velikodušno odpuščat.