Nedeljsko branje - Fujifilm X-E2

Ko sem pred dobrim letom in pol prvič držal ta fotoaparat v rokah, je bila moja prva misel, le zakaj je Fujifilm šel delat ta fotoaparat? Malo večji LCD zaslon, malo hitrejše zaporedno fotografiranje, Wifi povezava za prenos fotk in PDAF točke na tipalu za hitrejše ostrenje. Med preizkušanjem se mi ni zdel hitrejši od predhodnika in sem ga hitro označil kot nadgradnjo, ki jo mirno preskočiš. Ampak Fujifilm me je malo  zafrknil z njihovo Kaizen filozofijo. Ta naj bi pomenila spremembe na bolje na dolgi rok in Fujifilm je to vzel resno. Vsak nov firmware je prinesel nekaj novosti, recimo hitrejše ostrenje, novi barvni profili, nov način ročnega ostrenja in nenazadnje celoten nadzor fotiča preko mobilnega telefona. Ja, teh malenkosti se je kar nabralo in kar naenkrat X-E2, ki sem ga spoznal na začetku, ni bil več isti fotoaparat. Priznam, padel sem na dve finti, ročno ostrenje, ki še najbolj spominja na klasično medlico in vgrajen Wifi. Za slednje sem do sedaj uporablja Eyefi, ampak ta ponuja le prenos fotografij, ne pa tudi nadzor nad fotoaparatom. Spodobno ročno ostrenje pa je na brezzrcalcih tako rekoč rak rana. Peaking je čisto uporaben, če imaš čas, če ga nimaš, boš domov prinesel lepo število neostrih posnetkov. Fujifilmova varianta s črnobelim razdeljenim delom (split screen po domače) in še dodatno povečavo pa prinaša upanje, da se tudi z EVFji da spodobno ostriti s starimi objektivi. Prvi resni preizkusi me navdajajo z navdušenjem, upam, da bo tako tudi ostalo v prihodnosti. X-T1 je krasen fotoaparat, ampak zame preprosto prevelik. Že X-E2 je na meji, X-T1 pa približno enako velik, kot Sony A7. Prevelik za APS-C brezzrcalnika.
Še malo se bom vrnil k Fujifilmovi Kaizen filozofiji. Medtem, ko večina uporabnikov z nestrpnostjo čaka, kašno presenečenje bo prinesel nov firmware, se jaz sprašujem, le zakaj tega niso dali notri takoj, ko so dali fotoaparat v prodajo? Odgovor je preprost, s takim načinom lažje držijo prodajo na daljši rok, saj na nek način odklenejo možnost, ki je bila vgrajena že od samega začetka. Le da tega preprosto nismo vedeli. Je to za nas, uporabnike dobro? Je, čeprav vsaj pri meni malo grenkega okusa ostaja. So me pa kljub temu dobili točno na to finto.

Komentarji

Priljubljene objave